خانه / رسانه / نمایشگاه CABSAT 2022 – قسمت پایانی

نمایشگاه CABSAT 2022 – قسمت پایانی

نویسنده: امیررضا شفاعی

نویسنده:امیررضا شفاعی

 

با توجه به نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ بهتر دیدم تا گزارشی در خصوص یکی از مهم ترین کمپانی های تولید محتوی ورزشی در جهان که در نمایشگاه cabsat 2022 حضور داشت ارائه کنم.

 

Vizrt نام یکی از کمپانی های بزرگ و دوست داشتنی برای کسانی است که می خواهند مخاطبان خود را در داستان سرایی گرافیکی و تصاویر دیجیتال غوطه ور سازند.

این شرکت ارائه‌دهنده ابزارهای نوآورانه بصری در جهان برای سازندگان محتواهای نوینِ شبکه های ورزشی تلویزیونی یا هر رسانه ای است که با محوریت گرافیک و سرگرمی سه بعدی فعالیت دارد.

Vizrt به عنوان اولین ها در تولید نرم افزار سه بعدی در پخش ویدیویی و اتوماسیون استودیویی سرآمد بوده است و امروزه کمتر استودیو تلویزیونی یا شبکه ورزشی را سراغ خواهیم داشت که از تکنولوژی های آن بهره نبرده باشد.

جالب است بدانیم این کمپانی معتقد است بیش از سه میلیارد نفر هر روز داستان‌هایی را تماشا می‌کنند که توسط مشتریان Vizrt از جمله شرکت‌های رسانه‌ای مانند CNN، CBS، NBC، Fox، BBC، Sky Group، Al Jazeera، NDR، ZDF، Network 18، Tencent و بسیاری دیگر روایت می‌شود.

سالهاست شرکت VIZRT با تشکیلاتی نوین گروهی را به وجود آورده است که بتواند با تیم سازی در حوزه خدمات فنی ،از پروتکل هایِ همانند، در تولید محتوا استفاده نماید و استانداردی جهانی را به مخاطبان خود در شبکه های تلویزیونی ارایه دهد.

این گروه شامل سه کمپانی از قوی ترین نام ها در صنعت فناوری پخش است. NewTek، NDI®  وVizrt .

هر سه آنها کسب‌وکارهای خلاقانه‌ای هستند که با نوآوری ساخته شده‌اند و اولین ها در استارتاپ های نوین امروزی محسوب می شوند.  در کشور ما نیز پروتکل های NDI و میکسر های NEWTEK و سیستم ریپلای آن در بین برودکسترهای حرفه ای کاملاً شناخته شده اند.

این مجموعه معتقدند ستون های استراتژیک خود را با محوریت محتوا و نرم افزارِ تعریف شده، IPFirst و نوآوری ترکیب کرده اند  تا موفقیت مشتریان خود را در ارائه محتوای جذاب بیشترنمایند.

 درواقع VizrtGroup یک سازمان جهانی و متنوع با بیش از ۷۵۰ کارمند از ۶۴ ملیت مختلف است که دفاتری در ۱۶ کشور جهان دارد. مالکیت خصوصی آن متعلق به کنسرسیوم سرمایه گذاری تحت رهبری Nordic Capital است.

تولیدات اصلی این کمپانی به شش شاخه اصلی اتوماسیون – ورزشی – گرافیک پایه – استودیو مجازی – ریموت و فضای ابری  و ایجاد فضای زیرساختی معطوف می گردد.

برای مثال درشاخه استودی های مجازی Viz Virtual Studio با ایجاد طراحی های سه بعدی و پس زمینه های گرافیکی، امکانات نامحدودی را در اختیار تهیه کنندگان قرار می دهد تا به راحتی در هر اندازه ای از محیط استودیویی محتوی خود را تولید نمایند و داستان ذهنی خود را روایت کنند. درواقع با هماهنگی و استفاده از مجموعه های مجازی سه بعدی پیچیده، تعاملی، گرافیک های واقعیت افزوده و ارائه های واقعیت ترکیبی به راحتی هر محتوای تولیدی را ایجاد خواهند نمود.

Arena یکی دیگر از تولیدات معروف این شرکت در حوزه ورزشی است که برای مخاطبان ورزشی و مفسران آن جذابیت به سزایی دارد.

گرافیک سه بعدیAR را می توان برای هر رویداد ورزشی – بر فراز جایگاه های محیطی در استادیوم های ورزشی ، در زیر پای بازیکنان در یک استادیوم یا زمین فوتبال، در یک مسیر مسابقه دوچرخه سواری یا دو ومیدانی  یا در یک زمین گلف ناهموار اعمال کرد. این طراحی می گوید شما می‌توانید از هر نوع گرافیک واقعیت افزوده برای ارائه بینش بیشتر در مورد بازی یا رویداد استفاده کنید. مانند خطوط مهم مرزی تایین شده، خطوط آفساید، نقشه‌های حرارتیِ بدن بازیکنان یا گرافیک‌هایی  برای بررسی تماس‌های مهم داور با دستیارانش مانند تیم VAR. تمام گرافیک ها را می توان به صورت زنده در حین بازی یا به صورت تکرار سریع در بازی ها نشان داد.

Arena معتقد است جدای از خلاقیت و جذابیت بصری، مشتریان تبلیغاتی و حامیان مالی بسیاری را می تواند به زمین مسابقات فراخوان کند. در نشست روز اول این نمایشگاه مدیر تبلیغات و فروش این کمپانی اعلام کردViz Arena  شما را قادر می سازد تا اسپانسرهای بهتری را جذب کرده و سبد مالی باشگاه خود را بزرگ تر نموده و در نهایت برای اعتلای ورزش فعالیت بیشتری داشته باشید.

نکته مهم دیگر جذابیت بصری این نوع گرافیک سه بعدی است که مخاطبان را در مسابقات ورزشی میخکوب می کند و با استفاده از  این تکنولوژی  و کلیدهای پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی، تحلیلی علمی بر اساس داده های درست را برای مربیان و حتی مفسران ورزشی فراهم می نماید.

یکی دیگر از امکانات جذاب این نرم افزارتشخیص برش پیشرفته – خودکار بود که در نمایشگاه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده بود.

Viz Arena’s Cut Detection

در معرفی این سیستم گفته می شد به طور هدفمند برای تولید سریع گرافیک در صحنه های ورزشی زنده ساخته شده است.

 این ویژگی کاملاً خودکار و بدون مداخله دستی توسط اپراتور، گرافیک مجازی را روی صحنه مورد نظر و بر پایه برنامه نویسی از پیش مشخص شده کاملاً ایمن موضوعات درخواستی را روی هر شخص یا بازیکنی اعمال می نماید و با هر تغییری در زوایای دیداری کاملاً مستقل و بر اساس دید بیننده عمل می کند.

سرورهای این شرکت معمولاً بر روی سیستم عامل های لینوکس نصب و کارت های گرافیک و سی پی یو های این سیستم ها طراحی شرکت IBM است و البته با قفل های سخت افزاری و نرم افزاری دقیقی محافظت می شوند.

درحال حاضر بنا بر سیاست های این شرکت و سیاست اقتصادی در اروپا ، این کمپانی از دادن هرگونه سرویس یا فروش به کشور ما در معذوریت قراردارد.

 حالا باید منتظر بود این کمپانی بنام در حوزه VR & AR در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر  چگونه ظاهر خواهد شد.

صفحه ۸ نشریه تخصصی بسامد،شماره ۱۲۲

حتما ببینید

رسانه جای نخبگان است

نخبه یا Elite از واژه “Eligere” به معنی انتخاب و یا انتخاب کردن است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *